<잦았고, 놓쳤던 소리 Frequent and missed sounds>
이진은 신체와 직접 맞닿는 이동수단과 같은 조건에 주목하여 이동하는 상황에 신체가 새로운 감각을 받아들이는 방식과 감각이 특정 조건으로 변질되는 과정에 주목한다.
<잦았고, 놓쳤던 소리>는 영등포동 6가에 위치한 물류상회 상인과의 인터뷰를 실패한 경험 이후 문득 물류가 오가는 소리와 그 속에서 물류를 이동시키며 내는 '부르르릉', '탁', '스윽'과 같은 소리들에 주목했다. 온라인 시장을 선호하는 사회적 흐름에 따라 점차 쇠퇴하고 있고 이 소리들은 곧 사라질지도 모른다. 주변에는 거주의 공간, 삶의 공간이 나란하다. 물류가 오가는 소리, 이동성 그 속에서 감지되는 상황들을 상상하기 등 소리채집과 조각 등의 매체로 담아본다.
Lee Jin deals with the way a human body receives new senses and the process in which the senses are changed into specific conditions by focusing on the conditions such as transportation means that directly touch the human body. In Frequent and Missed Sounds, the artist pays attention to various noises made during the logistics movement process after he failed to have an interview with a staff member of a logistics company located in Yeongdeungpo-dong 6-ga. These noises may vanish for good anytime soon as the traditional logistics decline gradually according to the new trends that prefer online markets. The noises surround a residential area, a space of daily life. The artist uses the noises he collected from the process of logistics and sculptural aspects as artistic means to capture the situation sensed from the industrial mobility.
<인터뷰 시도_영등포 물류상회>, 11분 3초, 싱글채널 비디오,컬러,사운드, 2024
<Interview attempt_Yeongdeungpo products store>, 11min 3sec, single-channel video, colour, sound, 2024
<물류와 이동과 나>, 가변설치, 각목, 나무판, 못, 박스, 지점토, 바퀴, 2024
<Products,movement and me>, variable installation, wood, wooden board, screw, box, clay, wheel, 2024
<잦았고 놓쳤던 소리>, 4분 30초, 싱글채널 비디오, 컬러, 사운드, 2024
<Frequent and missed sounds>, 4min 30sec, single-channel video, color, sound, 2024
성신여자대학교 미술대학 조소과 학사 졸업, 석사 재학중
2024, 《정의 되지 않은 값》, 갤러리H, 서울
2024, 구리문화재단 청년예술인 전시지원, 《아이엠 그라운드 우리 지금 만나!》, 구리아트홀, 구리
2024, 《날짜변경선》, Gallery kosa, 서울
2024, 《When green meets purple》, s.one project, 서울