<이목구비 HARMONY>
비홉은 사건의 중심이 되는 주체를 의도적으로 지워 부재 흔적과 배경을 드러내는 방식으로 탈중심화를 시도하는 작업을 해왔다. <이목구비 Harmony>는 과거 전단지 배포 알바를 하며 경험했던 영등포의 지역 문화를 오래된 것과 미래의 것이 동시에 공존하고, 다양한 직업군과 여러 민족이 어우러져 있는 '공존'의 키워드로 해석한 작업으로, 직접 곳곳을 다니며 마주한 풍경과 발자국, 만난 이들을 비디오, AI 기술 그리고 회화작업으로 표현한다.
BiHop has been dedicated to the work of decentering via intentionally removing the central player of an event to highlight its traces and background. In Harmony, the artist interprets the local cultures of Yeongdeungpo he experienced in the past when he had a part-time job of distributing commercial leaflets, using the keyword, “co-existence,” which is, he believes, appropriate to depict the district where the past coexists with the future, and people from different racial backgrounds and professions prosper together. He captures the landscapes he faced while walking around, and footsteps of those he met using video, AI technologies and painting.
<영등포에서 만난 사람>, 45.5×37.9cm, 캔버스에 오일, 아크릴릭, 2024
<A Person Met in Yeongdeungpo>, 45.5×37.9cm, oil and acrylic on canvas, 2024
<노마디즘>, 11분 55초, 싱글채널 비디오, 2024
<Nomadism>, 11min 55sec, single-channel video, 2024
<영등포에서 들은 이야기>, 52분 57초, 싱글채널 비디오, 2024
<Stories Heard in Yeongdeungpo>, 52min 57sec, single-channel video, 2024
개인
2024, 《Family-Ideologie》, Colorbeat Gallery, 서울
단체
2024, 《정림리 131-1 프로젝트》, 박수근미술관, 양구
2023, 《線詩》, Project GAZE, 서울(2인전)
2021, 《SEEA 2021》, 한가람미술관, 서울